BEMUTATKOZÁS

Sok szeretettel köszöntöm az idelátogatókat! Blogomat újra nyitottam és folyamatosan töltögetem, amennyire a munkám és a családom mellett időm engedi.
Tartalmát tekintve próbálok belevinni mindenből egy keveset.
Érdeklődési köröm elég sokirányú, sok mindent szeretek kipróbálni. Vonzódom a természethez, képeimet leginkább ebben az irányban szerkesztgetem.
Remélem, jól fogod majd érezni Magad és megtisztelsz még a látogatásoddal!
Baráti üdvözlettel: Erzsi

Köszöntő






2013. február 23., szombat

Janikovszky Éva - író, költő, szerkesztő, gyermek- és ifjúsági könyvek írója


(Szeged, 1926. április 23.Budapest, 2003. július 14.)

A Szegedi Tudományegyetemen filozófia, néprajz, magyar és német szakon folytatta tanulmányait. Ezt még kiegészítette az Eötvös Loránd Tudományegyetem filozófia, pszichológia és politikai gazdaságtan szakokkal és tanári oklevelet szerzett.
Első munkahelyén a Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium tankönyvosztályának főelőadója volt, azután az Ifjúsági (később Móra) Könyvkiadó lektora lett, majd főszerkesztője. Sokáig dolgozott ebben a munkakörben. Eközben a Minerva Kiadó szerkesztői munkakörét is ellátta Nyugdíjba vonulása után továbbra is munkatársa, igazgatósági tagja volt a Móra Ferenc Könyvkiadónak. A Hölgyvilág című hetilapban is jelentek meg írásai.
Megalakulásától elnöke volt az IBBY (Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsa) magyar bizottságának. Elnökségi tagja volt az UNICEF Magyar Bizottságának, elnöke volt a Staféta Alapítvány kuratóriumának (a hátrányos helyzetű gyerekek továbbtanulásának biztosításáért), elnöke volt az Írószövetség Gyermekirodalmi szakosztályának.

Kimeríthetetlen témája a felnőtt-gyerek kapcsolat, a mindennapi élet - sajátosan mindennapi élményeivel és konfliktusaival. Nála a lemeznek (vagy ha jobban tetszik, az éremnek) mindig két oldala van, ezért minden esetben foglalkozik a gyerek és a felnőtt problémáival is.

2003. július 14-én hunyt el Budapesten.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem.Minden irasa olyan, mintha en is ott lennek a tortenetben.
    Hihetetlen , hogy mar 10 eve elment:(

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ágnes!
    Elnézést kérek, de a megjegyzésedet spamként kezelték, csak most találtam meg!
    Én is nagyon szeretem az írásait és a kedvencem: Ha én felnőtt volnék.
    Ez volt az első könyvem Janikovszky Évától.

    VálaszTörlés