BEMUTATKOZÁS

Sok szeretettel köszöntöm az idelátogatókat! Blogomat újra nyitottam és folyamatosan töltögetem, amennyire a munkám és a családom mellett időm engedi.
Tartalmát tekintve próbálok belevinni mindenből egy keveset.
Érdeklődési köröm elég sokirányú, sok mindent szeretek kipróbálni. Vonzódom a természethez, képeimet leginkább ebben az irányban szerkesztgetem.
Remélem, jól fogod majd érezni Magad és megtisztelsz még a látogatásoddal!
Baráti üdvözlettel: Erzsi

Köszöntő






2013. február 4., hétfő

Jobba Gabi - magyar színésznő, énekesnő


(Szeged, 1947. március 27.Budapest, 1983. augusztus 29.)

A szegedi Ságvári Endre Gimnáziumban érettségizett. A Színház- és Filmművészeti Főiskolán szerzett oklevelet, és a kecskeméti pályakezdés után a 25. Színházhoz szerződött, s tagja maradt Népszínházzá történt átszervezéséig, majd annak tagjaként folytatta működését. Közben játszott a Mikroszkóp Színpadon, Debrecenben, Szegeden, a Szentendrei Nyári Játékokon, a Várszínházban, az Egyetemi Színpadon és a Gyulai Várjátékokon. Különös, fanyar egyéniségű színésznő volt, a tragikus szerepek álltak legközelebb egyéniségéhez. Ismert versmondó volt. Több sikeres önálló estet tartott: Petőfi centenárium, Buta Auguszt, Nosztalgia, Karády-est, Egy este Lady L.-nél, A Nemzeti Színház szerződtette. Énekesnőkét is ismert volt: 1967-ben indult a Táncdalfesztiválon: Mary Zsuzsival énekelt közös duettet, Csakis nekem címmel. A siker azonban csak a hetvenes években köszöntött rá az énekesi pályán: ekkor Karády-dalok éneklésével szerzett országos hírnevet.
1983. augusztus 29-én öngyilkos lett. Kétségbeesett tettének okait máig homály fedi.

2 megjegyzés:

  1. Jézusom! Egy ilyen szép pálya után eldobni az életet! Sokat gondolkodtam már azon, vajon mi lehet, ami egyes embereket ilyen tragikus véghez juttat. Iszonyú elkeseredettség, ezzel együtt hatalmas bátorság is kellhet az ilyesmihez.
    Puszillak szeretettel Erzsikém!

    VálaszTörlés
  2. Hát, igen! Ők is érző emberek, és nekik sem lehet egyszerű!
    Én is puszillak sok szeretettel!

    VálaszTörlés